חדשנות פורצת דרך

חדשנות בעידן המודרני דורשת את מיומנויות החקר של המאה ה-21. היכולת לשאול, ללמוד, לחקור ולמצוא פתרון פורץ דרך משתנה כל הזמן, מרחבי החקר לתלמידים חייבים להיות מרתקים, מגוונים, טכנולוגיים ובעיקר מאפשרים חשיפה לאפשרויות חדשות ומגוונות בעולם החקר.

בית החינוך אריק איינשטיין רואה במרחב למידה M 21 פלטפורמה שתאפשר יצירת  מרחבי החקר. המרחב לחדשנות ומחשבה פורצת דרך,  יורכב ממספר מתחמי העצמה אשר ידמו סביבת מחקר בעולם הגדול ויאפשרו שיח ממשי ורציף איתו. בית החינוך מאמין כי החיבור של  התוכן הלימודי עם המציאות הטכנולוגית בחוץ הינו מפתח להכנת הדור הצעיר למאה ה-21, והמרחב החדש יאפשר זאת.

 

מרחב M-21 הלכה למעשה

מתחמי ההעצמה המתוכננים לקום במרחב לחדשנות ומחשבה פורצת יחשפו את התלמידים לתהליכים של חדשנות.

  מתחם הלמידהמתחם שתכליתו לחשוף בפני התלמידים את כלל מקורות המידע(המקוונים והלא מקוונים). מתחם זה יאפשר למידה של עולמות תוכניים חדשים, יעודד סקרנות ושאלת שאלות, כמו גם את היכולת לחפש מקורות מידע נוספים.

   מתחם חכמת ההמונים – מרחב שיעצים ויפתח אצל התלמידים את היכולת לשאול, להתייעץ, לברר ולמצוא תשובות אצל מומחי תוכן. מרחב זה יאפשר את הקשר הבלתי אמצעי בין התלמיד למומחים בתעשייה, באקדמיה ובמערכת החינוך, בארץ ובעולם.

  מתחם סיעור המוחות – הוא מרחב שיעודד את החשיבה "מחוץ לקופסא", את   השיח הבונה והמקדם ואת היכולת לחבר רעיונות לכדי מחשבה פורצת דרך.           

מתחם השיווק – יצירת שינוי דורשת רתימה והשפעה. מרחב השיווק יאפשר לתלמידים ללמוד כיצד הופכים רעיון למסר, כיצד מעבירים את המסר לקהל, וכיצד רותמים את הקהל ליצירת השינוי.

 מתחם הסדנאמתחם אשר ייתן לתלמידים כלים וילמד אותם להפוך את הרעיון  למציאות. מתחם זה יעודד בנייה, יצירה, ניסוי וטעיה, עד ליצירת תוצר משמעותי.

חלוקת המרחב למתחמי העצמה מטרתו לעודד את התלמידים ליצור את השינוי תוך תנועה חופשית, רב-כיוונית, בין המתחמים השונים, באופן המשקף את התהליכים     בעולם האמיתי. התנועה הרב-כיוונית תטמיע בקרב התלמידים את החשיבה  שביקורים חוזרים במתחמים הינה תוצאה של "שינוי"/"למידה" / "תובנה" (השיח המקדם), וירחיקו את  "כשלון"/"אכזבה" (השיח המעכב).

 

  1. המרחב לחדשנות ומחשבה פורצת דרך יתמוך בהטמעת חשיבות ערך האינדיבידואל לצד ערך השותפות. הפעילות במרחב תתמוך מחד בכל תלמיד כפי    שהוא, עם יכולותיו וצרכיו המתאימים לו (מענה דיפרנציאלי), ומאידך תתמוך בעבודה             הקבוצתית תוך למידה משותפת, ותנועה במרחב כקבוצה.

 

  1. המרחב יגביר בקרב התלמידים את האחריות האישית על הלמידה שלהם. אנו מאמינים וכך גם אנו מחנכים את תלמידנו כי יש להם תרומה גדולה ללמידה שלהם –   התלמיד יודע כי הוא תמיד יכול להשפיע ויש לו את הכוח לשנות. גישה זו היא      שתנחה אותו במהלך חייו ותעזור לו בחייו הבוגרים. בית החינוך דוגל באחריות של          הילד "להעביר את זה הלאה", להיות "סוכן שינוי" , לשגרר ולמגנט את הסביבה   
               למען הרצון לשינוי.